Re: A Simple, Linear-Time Algorithm for x86 Jump Encoding
От: SergeCpp Россия http://zoozahita.ru
Дата: 24.07.18 07:50
Оценка: 84 (4)
Здравствуйте, Эйнсток Файр.

ЭФ>В процессе генерации кода создаются блоки инструкций разных длин.

ЭФ>Эти блоки разделяются командами переходов разных длин.
<...>
ЭФ>Можно поставить цель оптимизации (минимизации) суммарной длины...

ЭФ><...> Где-нибудь есть описание решения <...>?


A Simple, Linear-Time Algorithm for x86 Jump Encoding
Neil G. Dickson

The problem of space-optimal jump encoding in the x86 instruction set, also known as branch displacement optimization, is described, and a linear-time algorithm is given that uses no complicated data structures, no recursion, and no randomization. The only assumption is that there are no array declarations whose size depends on the negative of the size of a section of code (Hyde 2006), which is reasonable for real code.

https://arxiv.org/abs/0812.4973

См. также:
"On the correctness of a branch displacement algorithm" (J Boender, CS Coen)
https://scholar.google.com/scholar?cites=9586192728213778786

См. также (4 работы на сейчас):
https://scholar.google.com/scholar?cites=1561071761787907517

//
http://zoozahita.ruБездомные животные Екатеринбурга ищут хозяев
 
Подождите ...
Wait...
Пока на собственное сообщение не было ответов, его можно удалить.